آسا هوشمند تابان

DALI پروتکلی است که جهت کنترل متعادل کننده‌های روشنایی ( Lighting Ballast ) استفاده می شود.

در این سیستم به هر DALI LED Driver یک آدرس منحصر به فرد اختصاص یافته که امکان ارتباط مستقیم آن DALLI LED Driver با DALI و سایر DALLI LED Driver فراهم میشود.در صورت بروز یک خطای DALLI LED Driver در سیستم , خرابی و آدرس آن به سیستم DALI گزارش شده و پس از جایگزینی DALLI LED Driver جدید آن را دوباره آدرس دهی می کند.در یک سیستم شبکه DALI تعداد نامحدودی حلقه ولی در هر حلقه حداکثر 64 آدرس می تواند وجود داشته باشد.

توسط استاندارد DALI می توانیم DALLI LED Driver های موجود در زنجیره اتصال را با ولتاژی کم ( 0 تا 36 ولت ) روشن یا خاموش کرده یا میزان نور آنها را کنترل کنیم. ( DIM ) بنابراین در مکانهایی با فضاهای بزرگ و یا اتاقهای چندمنظوره که علاوه بر کنترل تک تک سیستمهای روشنایی ( 64 قطعه مستقل ) به خطایابی , تعمیر و نگهداری راحت تر نیاز است استفاده از سیستم DALI بهینه می شود. همچنین تجهیزات DALI در برابر نویز مقاوم هستند و میتوان سیم کنترلی SBUS و برق را کنار هم دایر کرد.

 dali led driver

ماژول DALI یکی از قطعات جدید شرکت TIS جهت تبدیل پروتکل DALI به BUS است. و دارای D- و D+ جهت اتصال به درایورها و آدرس دهی آنها می باشد.در این قطعه با اسکن کردن می توان تعداد کانالهای متصل را شناسایی کرده و عملیات موردنظر را روی کانالها انجام داد.با توجه به Fade Rate و Fade Time می توان چگونگی میزان DIM را تنظیم کرد که مشابه لامپهای رشته ای نور به آهستگی کاهش یا افزایش یابد.

dali-tis

LED-Driver شرکت TIS که با برق 220 ولت AC کار میکند (بدون نیاز به آداپتور جداگانه) دارای یک کانال خروجی می باشد و بر حسب جریان و ولتاژ می توان آن را تنظیم نمود.

dali