اسکادا تله متری خانه هوشمند

انواع سیستمهای مدیریت ساختمان

خانه هوشمند

انواع سیستمهای مدیریت ساختمان

انواع سیستمهای مدیریت ساختمان شامل 2 نوع می باشد:

  • BMS ( سیستم مدیریت ساختمان )

  • Centrally Monitoring

به مجموعه سخت افزارها و نرم افزارهایی اطلاق می شود که به منظور مانیتورینگ و کنترل یکپارچه قسمت‌های مهم و حیاتی در ساختمان نصب می شوند . این مجموعه با دارا بودن سنسور و حسگرهای متعدد وجمع آوری اطلاعت از تمام نقاط ساختمان یا مجموعه مسکونی یا تجاری و ارسال انها به یک سرور مرکزی که توسط یک اپراتور کنترل میشود و نمایش آنلاین وضعیت موجود روی صفحه HMI یا مانیتور بوسیله نرم افزار BMS مانیتورینگ مرکزی نامیده می شود .

  • Centrally Controlling

کنترل مداوم بخشهای مختلف ساختمان و اعمال فرامین به آنها به نحوی که عملکرد اجزای مختلف ساختمان متعادل با یکدیگر و در شرایط بهینه و با هدف کاهش مصرف ناخواسته و تخصیص منابع انرژی فقط به فضاهای در حین بهره برداری و کاهش هزینه‌های انرژی بین 35 تا 40 درصد می باشد.

در این روش سیستم روشنایی , اعلام و اطفای حریق , امنیتی , آسانسورها , کنترل تردد , سیستم صوتی و تصویر , سیستم سرمایش و گرمایش ( کولر آبی , اسپیلیت یونیت , فن کویل , اجزای موتورخانه مرکزی شامل چیلرها , بویلرها , پمپهای سیرکولاسیون , برجهای خنک کننده , هواسازها و اگزوزفن ها ) , سرگرمی , ذخیره سازی انرژی , سیستمهای موتوردار ( پرده برقی , پروژکتور ) به طور منسجم توسط یک یا چند کنترلر مرکزی هماهنگ و کنترل می شوند.

  • SMART ( کنترل کننده منطق پذیر )

کنترل یکپارچه قسمتهای مهم و حیاتی در ساختمان در تمامی فضاها با سطح دسترسی برنامه ریزی شده در قالب سناریوهای هوشمند برای کاربرها در ساختمان تعریف می شود.در این روش پس از جمع آوری اطلاعات از کل مجموعه توسط سنسورهای هوشمند قابیلیت تصمیم گیری موجود در سیستم باعث افزایش کارایی میگردد.

در این روش کلیه سیستم های برقی و الکترونیکی ساختمان و منزل بدون دخالت کاربر با هر رده سنی به صورت هوشمندانه تحت کنترل سیستم خواهد بود.

مطالب پیشنهادی :