سناریوهای خانه هوشمند

سناریوهای خانه هوشمند
  • سناریوهای خانه هوشمند

فرض کنید خارج از منزل هستید و پس از یک روز سخت کاری قصد دارید به منزل برگردید. دوست دارید در ابتدا که وارد می شوید , سونا و جکوزی در دمای مناسب آماده باشند تا بتوانید خستگی یک روز کاری را از تن خارج نمایید, سپس در منزلی با دمای مناسب و مطبوع به استراحت پرداخته و قهوه شما نیز آماده میل کردن باشد. بدون اینکه از جای خود بلند شوید, نور لامپها را تنظیم و موزیک دلخواه خود را پخش کنید و فضا را برای یک استراحت آرام  با تعریف سناریوهای خانه هوشمند آماده سازید.

  • ایجاد شرایط مطلوب قبل از حضور در منزل

شما قادر خواهید بود از طریق موبایل و با شماره گیری یا ارسال SMS از هر جای دنیا , به سیستم ساختمان هوشمند متصل شوید. به طور مثال پس از اتصال قادر خواهید بود دمای سونا و جکوزی را تنظیم و به سیستم تهویه مطبوع منزل فرمان دهید تا دمای مطلوب را تنظیم نماید.

  • سناریوهای خانه هوشمندکنترل خودکار چراغهای حیاط و پارکینگ

هنگامیکه با خودرو نزدیک پارکینگ می شوید , درب بصورت اتومامیک باز شده و چراغهای مسیر و پارکینگ به صورت خودکار روشن می شود و مسیر را برای شما تا درب ورودی منزلتان روشن می کند.

  • ورود به ساختمان

  1. روشن شدن مسیر از ورودی ساختمان تا درب ورود به منزل
  2. تعریف دمای مطلوب در هنگام ورود تا زمان حضور در منزل
  3. راه اندازی سیستم صوتی و تصویری
  4. تنظیم خودکار روشنایی داخلی مطابق با شدت نور محیط بیرون
  5. باز شدن پرده ها در روز و بسته شدن آنها در هنگام شب به صورت خودکار
  6. گزارش گیری تعداد و زمان ورود و خروج در شرایط خاص
  • مجوز ورورد از طریق اثر انگشت , رمز ورود و کارت الکترونیکی

دیگر لازم نیست از یک دسته کلید برای ورود به منزلتان استفاده کنید , تمامی دربها با اثر انگشت شما , رمزی که در حافظه شماست و یا یک کارت کم حجم و امن باز می شوند.

  • کنترل تمام سناریوهای خانه هوشمند توسط پنلهای رنگی و لمسی و دجیتالی

در هنگام ورود و بر روی دیوار صفحه نمایش لمسی تعبیه شده است که تنها با لمس کردن کلید ” ورود به منزل ” تمام سیستمها به حالت از پیش تعریف شده در می آیند. به عنوان مثال سیستم دزدگیر غیر فعال شده , چراغهایی که تعریف شده است روشن می شوند , پرده ها باز می شوند و سیستم تهویه مطبوع دمای منزل را به دمای از پیش تعریف شده می رساند.

  • سونا , جکوزی و حمام هوشمند

در ادامه شما تمایل به استفاده از سونا و جکوزی یا حمام را دارید. سونا و جکوزی خود را قبل از رفتن , فقط با یک اشاره روی صفحه لمسی مانیتور , روشن و آماده کنید. به محض ورود به حمام و بدون استفاده از هیچ کلیدی , چراغهای حمام روشن می شوند و مادامی که در حمام حضور دارید , روشن باقی خواهند ماند. شما می توانید در سونا , جکوزی و یا حمام با استفاده از آینه تلویزیونی ضد بخار به تماشای برنامه های مورد علاقه خود بپردازید.

  • TV ROOM

شما دوست دارید در هنگام صرف قهوه , یک فیلم زیبا را ملاحظه کنید .برای اینکه شرایط منزل جهت دیدن یک فیلم جذاب آماده گردد , کافی است دکمه سناریوی تماشای تلویزیون را بر روی ریموت کنترل یا نمایشگر لمسی فشار دهید , پس از آن پرده‌ها جهت کاهش نور بسته , برخی از چراغها خاموش و برخی دیگر نورشان کم می شود , سیستم سرمایش و گرمایش به دمای مطلوب شما در هنگام دیدن تلویزیون تغییر وضعیت داده و تغییرات دیگری که شما آنها را برنامه ریزی کرده اید انجام می شود.

  • سالن نشیمن و پذیرایی

حال فرض کنید مهمان دارید, به محض ورود مهمانان و جهت آماده سازی تمام بخشها همانند نور پردازی , سزمایش و گرمایش و … تنها لازم است کلید سناریو ورود مهمان را بر روی ریموت کنترل فشار دهید , در این حالت تمامی چراغهای خانه به حالت از قبل تعریف شده در می آیند , به عنوان مثال چراغهای دکوراتیو روشن می شوند تا تابلوها و معماری داخلی ساختمان بیشتر به چشم آید , چراغ راهروها و لوسترهای قسمت پذیرایی روشن می شود و سیستم پخش صوت به صورت خودکار شروع به پخش یک موزیک ملایم می کند و سیستم سرمایش و گرمایش نیز به حالت تعریف شده برای مهمان تبدیل می شود.

  • سالن غذاخوری

حال زمان صرف شام فرا می رسد , پس از هدایت مهمانان به قسمت پذیرایی , شما کافی است بر روی ریموت کنترل دکمه مربوط به سناریو شام را فشار دهید. پس از آن چراغهای موجود روی میز شام به صورت رمانتیک نورشان کم می شود , چراغهای اصلی قسمت پذیرایی خاموش شده و چراغهای مخفی روشن می شوند. همچنین سیستم سرمایش و گرمایش بر اساس حالت تعیین شده در هنگام شام کار می کند و شما با استفاده از همان ریموت کنترل , می توانید به سادگی موزیک متناسب با شام انتخاب کنید.

  • اتاق خواب اصلی

– امکان کنترل و سناریوهای خانه هوشمند متفاوت در خصوص شدت روشنایی مورد نیاز

– امکان تعریف سناریوهای خانه هوشمند متفاوت ( روز و شب ) در خصوص کنترل پرده ها

– امکان تلفیق کنترل روشنایی , کنترل پرده ها و سیستم صوت و کنترل های لازم در فضای حمام

– مد صبح بخیر

  • راه اندازی سیستم صوتی با صدای ملایم , ایجاد نور ملایم با تنظیم پرده ها و استفاده از نور طبیعی موجود در محیط , گزارش ساعت , دما و وضعیت آب و هوای محیط خارج , ایجاد دمای مطلوب در فضای حمام , آماده سازی و راه اندازی دوش و سونای ایستاده , راه اندازی قهوه جوش و …

– ایجاد دمای مطلوب با کاربری های متفاوت ( خواب , بعد از حمام , آرایش , استراحت و ….)

– امکان کنترل و گزارش گیری سایر فضاها ( روشنایی , دما , پرده ها و پنجره ها )بر روی مانیتور لمسی از همان محل

– فعال و غیر فعال نمودن سیستم امنیتی

سناریوی خواب

پس از صرف شام و رفتن مهمانان , موقع رفع خستگی و استراحت فرا می زسد و شما قصد دارید برای خواب آماده شوید.بهتر است نگران چیزی نباشید , فقط کافیست به اتاق خواب مراجعه نموده و در رختخواب دراز بکشید , با فشردن یک دکمه , خانه برای سناریوی خواب آماده می شود. تمامی چراغهای خانه خاموش می شود. چراغ موجود در اتاق خواب نورش کم می شود , سیستم دزدگیر فعال شده و شما می توانید باز و یا بسته بودن ‌درب‌ها  و پنجره‌ها را نیز بر روی مانیتور لمسی خود چک کنید.

سناریوی مطالعه

  1. غیر فعال کردن سیستم صوت
  2. ایجاد دمای مطلوب  در فضا
  3. ایجاد نور مطلوب جهت مطالعه
  4. تنظیم پرده و استفاده از نور طبیعی موجود در محیط

کنترل روشنایی خودکار

حال فرض کنید در نیمه های شب نیاز دارید به سرویس بهداشتی مراجعه کنید , به محض آنکه درب اتاق خواب را باز می کنید , چراغهای مسیر تا سرویس بهداشتی به صورت خودکار و با نور کم که چشم شما را در تاریکی اذیت نکند و بقیه اهل خانه را بیدار ننماید , روشن می شود و شما به راحتی می توانید تا سرویس بهداشتی راه خود را پیدا نمایید.

سرویس بهداشتی هوشمند

به محض ورود به سرویس بهداشتی , وجود شما تشخیص داده می شود و چراغ و فن سرویس بهداشتی به صورت خودکار روشن می شوند, بدون آنکه به دخالت شما نیاز باشد.به محض خروج از سرویس بهداشتی چراغ آن خاموش شده و فن آن برای مدتی روشن باقی خواهد ماند.

خروج از ساختمان

  1. خاموش شدن کلیه مسیرهای روشنایی
  2. ایجاد دمای مطلوب در هنگام خروج و تعریف دمای مطلوب در هنگام عدم حضور در منزل ( ذخیره سازی انرژی )
  3. امکان تطبیق پرده‌ها و چراغهای پشت پرده با توجه به نور محیط بیرون
  4. امکان شبیه سازی حضور در منزل ( امنیتی )
  5. امکان گزارش‌گیری از وضعیت باز و بسته بودن درب و پنجره‌ها ( امنیتی و ذخیره‌سازی انرژی )
  6. خاموش کردن سیستم صوتی و یا تصویری
  7. کنترل زمان بندی باز و یا بسته شدن پرده‌ها و یا حتی یک مسیر روشنایی جهت تامین نور لازم برای گلهای زینتی
  8. امکان گزارش گیری دما و وضعیت آب و هوای محیط خارج

تعریف سناریوهای خانه هوشمند مسافرت

شما آماده رفتن به یک سفر هستید , فقط کافیست چمدان خود را برداشته و آماده رفتن باشید و تمامی سیستمها را به خانه هوشمند بسپارید. در هنگام خروج از منزل و در نزدیک درب ورودی , واسط کاربری یا مانیتور لمسی قرار دارد که شما فقط کافی است کلید خروج از خانه را بر روی آن لمس کنید. بدین ترتیب خانه هوشمند کلیه چراغهای لازم را خاموش کرده, وسایل برقی همانند اتو و چای ساز را از مدار خارج می کند, وضعیت باز و یا بسته بودن درب ها و پنجره‌ها را به اطلاع شما می رساند, پرده‌ها را بسته , شبیه ساز حضور را در صورت تمایل فعال و دزدگیر منزل را روشن می کند.

کنترل و نظارت بر خانه از راه دور

شما به یک شهر دیگر مسافرت کرده اید , به جهت آنکه خیالتان از بابت امنیت منزل راحت باشد دوست دارید به نوعی حضور خود در خانه را شبیه سازی نمایید تا در صورتیکه کسی خانه را زیر نظر داشته باشد متوجه غیبت شما نشود. این کار به دو صورت خودکار ( با تعاریف سناریوهای خانه هوشمند ) و دستی امکان پذیر می باشد. در صورتی که از سیستم دستی استفاده می کنید , کافی است شناره تلفن خانه را با موبایل و یا تلفن معمولی بگیرید و پس از ورود رمز عبور قادر خواهید بود تمامی سیستم های خانه را تحت کنترل و نظارت قرار دهید.به عنوان مثال : می توانید پرده‌ها را باز و بسته کنید, چراغها را روشن و خاموش کنید , چک کنید که آیا چراغی روشن یا خاموش است , وسیله برقی در حال کار است و مهم تر از آن بتوانید فضای سبز خود را آبیاری نمایید یا با ارسال یک SMS سناریوی از پیش تعریف شده عدم حضور در خانه را اجرا و یا عدم اجرای آن را صادر نمایید.

 

 

blank
blank

مطالب محبوب :

Get The Latest Updates

Subscribe To Our Weekly Newsletter

No spam, notifications only about new products, updates.

Categories

پست های پیشنهادی :

اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون صنعتی اتوماسیون صنعتی به بهره گيري از رايانه ها بجاي نیروی انساني براي كنترل